طراحی سایت اصفهان | سئو | مدیریت شبکه های اجتماعی | تولید محتوا | طراحی لوگو | طراحی گرافیک

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ابزاری برای رسیدن به اهداف دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی عبارتی که این روزها در اکثر شبکه‌های اجتماعی درباره آن شندیده‌اید. در حوزه مختلف مانند گرافیک، تدوین فیلم و یا حتی صدا و موسیقی شیرین‌کاری آن را دیده‌اید. پخش موسیقی جدید با صدای خواننده که سال‌های قبل فوت شده است. یا ویرایش عکس‌ها تنها با نوشتن چند دستورالعمل، تنها نمونه‌های کوچکی هستند که این روزها بسیاری حرفه‌ای‌های این مشاغل را انگشت به دهان کرده است. طرح‌های که برای هر کدام آن‌ها ساعت‌ها وقت می‌برد اکنون در چند دقیقه انجام می‌شود. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی هم این روزها از کاربردها و مزایای استفاده از هوش مصنوعی بی‌بهره نمانده است. در این مقاله به بررسی هوش مصنوعی و تأثیر آن بر کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم.

تعریف هوش مصنوعی

AI به معنی هوش مصنوعی است این عبارت اختصار عبارت انگلیسی (Artificial intelligence) است. هوش مصنوعی یا هوش ماشینی که در آن سیستم اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کند. و بر اساس دستورالعمل‌ها اجرای تصمیم‌گیری و اجرا می‌کند. در مقابل هوش مصنوعی هوش طبیعی قرار دارد. انسان به کمک حواس پنج‌گانه اطلاعات را دریافت می‌کند و با عقل و دانش اکتسابی خود اطلاعات را پردازش و تصمیم‌گیری و اجرا می‌کند. مسلماً هوش طبیعی ،هوش مصنوعی را برای سرعت بخشیدن به کارها ایجاد کرده است. و به کمک آن بسیاری کارها بدون نیاز به انسان انجام می‌شود. هوش مصنوعی با الگوبرداری از ذهن انسان ساخته و بسیار شبیه به آن عمل می‌کند.
هوش ماشینی شامل دو بخش است. 1- الگوریتم‌های ریاضی که بر اساس آن اطلاعات را تجزیه و تحلیلی می‌کند. 2- دستورالعمل‌های اجرای که با آن یاد می‌گیرد چگونه تصمیم‌گیری کند.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

تأثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی تأثیر زیادی در دیجیتال مارکتینگ داشته و دارد. زیرا با سرعتی که دنیا به سمت الکترونیک و استفاده گسترده اینترنت پیش می‌رود. روز به روز تعداد افراد که به این جمع اضافه می‌شود افزایش پیدا می‌کند. هوش مصنوعی با توجه به دقت و سرعتی که در پردازش اطلاعات دارد. و با تصمیم‌گیری‌های سریع می‌تواند نیروی جدید و تازه نفس برای دیجیتال مارکتینگ باشد. این ساخت‌های هوش ماشینی مانند یک موجود زنده و پویا هستند. زیرا بعد از مدتی با یک فناوری جدیدتر جایگزین می‌شود و این چرخ ادامه‌دار است. در ادامه موردی از مهم‌ترین هوش مصنوعی‌های که مؤثر در بازاریابی دیجیتال هستند می‌پردازیم:

1- تبلیغات گسترده با توجه علاقه مخاطب

امروز اکثر تبلیغاتی که ما در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو تماشا می‌کنیم با کمک هوش مصنوعی تهیه می‌شود. تبلیغاتی که با سرعت و به صورت آنلاین و لحظه‌ای شما را در جریان جدیدترین خدمات محصولات و کسب و کارها قرار می‌دهد. علاوه بر کمک به تولید هوش ماشینی با ایجاد الگوریتم‌های سعی دارد خود را با سلیقه مخاطب هماهنگ کند. و محصولات و خدمات خود در مقابل دیدگان متقاضی آن قرار دهد. به عبارتی شخصی‌سازی می‌کند. الگوریتم‌ها روزانه رفتار مخاطبین را مورد بررسی قرار می‌دهد. و با توجه به ویژگی‌های مانند سن، موقعیت جغرافیای، علاقه‌مندی‌ها، دوستان و مخاطبین تبلیغات شما را در اختیار کسانی که احتمال درخواست از جانب آن‌ها زیاد است قرار می‌دهد.
این ابزار هوشمند به شما در پیدا کردن محتواها پربازدید کمک می‌کند. شما می‌توانید بر اساس آن محتوای خود را ویرایش کنید و یا برای فعالیت‌های آینده خود برنامه‌ریزی آگاهانه داشته باشید. برای نمونه صفحه محصولات مشابه در زیر سبدهای خرید و یا صفحات پیشنهاد محصول در این دسته قرار دارند.

2- ارتباط مستقیم با مخاطب با کمک چت باتها یا ایمیل مارکتینگ

 یکی از عوامل مهم در تجارت جذب مشتری است و این کار علاوه بر تبلیغات نیاز به تعامل با مخاطب نیز ضروری است. با کمک هوش مصنوعی در چت بات‌ها رباط‌های که هوشمندانه به سوالات مخاطب در هر زمان پاسخ‌گو هستند. وآن‌ها راغب به تهیه محصول یا خدمات شما می‌کند. همچنین هوش مصنوعی کمک می‌کند تا با تجزیه و تحلیل رفتارهای مخاطب، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده، متناسب با نیازهای مخاطبان ارسال نمایید.

3- پیشگویی با کمک تجزیه و تحلیل داده‌ها

هوش مصنوعی تجربه تحلیل دقیق داده‌های به یک پیشگو تبدیل می‌شود. او با کمک CRM که نرم‌افزار نظرسنجی از مخاطب و مطالعه بر رفتار کاربر با کمک الگوریتم‌ها می‌تواند پیش‌بینی کند که مخاطبین در آینده انتظار دارند. چه خدماتی یا ویژگی‌های جدیدی در اختیارشان قرار بگیرد. اگر شما در حوزه خدمات خود به‌روزترین باشید مسلماً در اولویت انتخاب آن‌ها قرار خواهید داشت.

هوش مصنوعی

4- طرحی سایت

در سال‌های قبل برای طراحی سایت داشتن مهارت در زبان‌های برنامه‌نویسی مانند HTML و یا CSS لازم و ضروری بود. اما امروز با کمک هوش مصنوعی شما می‌توانید تنها با داشتن محتوای مناسب سایت خود را به راحتی طراحی کنید. قالب‌های آماده سایت مانند wordpress می تواند شما را در ساخت وب‌سایت حرفه‌ای کمک می‌کند.

5- تولید محتوا و سئو (SEO)

 امروزه با پیشرفت درحوزه دیجیتال هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل محتوا می‌تواند محتوای تازه شبیه به محتوای انسان تهیه کند مانند سایت خیری Forbes. همچنین همه ما می‌دانیم سئو محتوا برای نمایش آن در موتورهای جستجو چقدر اهمیت دارد. روز به روز موتورهای جستجو با ساخت الگوریتم‌های جدید در جستجوی محتوای مفیدتر و یا مخاطب پسندتر هستند. این الگوریتم‌ها همچنین به کمک تولیدکنندگان محتوا می‌آیند. تا با کمک آن‌ها شما بتوانید بیشتر در سئو محتوای خود را بالا ببرید تا تعامل خود را با کاربران خود از دست ندهید. کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از هوش مصنوعی برند خود را رشد می‌دهند و انتظار کاربران خود را برآورده می‌کنند.

6- بهینه‌سازی جستجوی صوتی

گوگل تلاش دارد تا همیشه در ارائه امکانات جدید به کاربران خود در صف اول موتورهای جستجو باشد و یکی از همین امکانات جستجوی صوتی است. همین امر تمام شرکت‌ها و سایت‌های مطرح و کسب و کارها اینترنتی را به تکاپو وا‌داشته تا محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی کنند و الگوریتم رنک برین (RankBrain) یکی از ابزارها برای بهینه‌سازی محتوا برای جستجوی صوتی است و ترافیک وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

در پایان

 آنچه‌که در این مقاله بیان شد تنها بخش کوچکی از پشرفت‌های هوش مصنوعی در فعالیت‌های دیجتیال مارکتنیگ است. هوش مصنوعی مانند کودکی در حال رشد است و هر روز به توانایی‌های آن اضافه می‌شود. بنابراین کسب و کارهای اینترنتی نمی‌تواند آن را در پیشبرد اهداف خود نادیده بگیرند. پیشرفت روز به روز نرم‌افزارها و توسعه هوش مصنوعی نشانه حضور پررنگ آن در دنیای دیجیتالی امروز است.
هوش مصنوعی ابزاری ارزشمند برای دیجیتال مارکتینگ به‌حساب می‌آید. سرعت عمل، دقت بالا، توصیه‌های هوشمندانه، خدمات بی‌وقفه تمام این ویژگی‌ها به کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند تا خدمات خود را رشد دهند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ پینار با تجربه چندین ساله خود در زمینه بازاریابی اینترنتی و همگام بودن با تغییرات و تحولات جدید می‌تواند همراه و مشاوره خوبی برای شما در زمینه طراحی سایت، سئو، گرافیک و حتی اینستاگرام مارکتینگ باشد.

منابع

1-سایت ویرگول
2- سایت یکتا نت
3- سایت هوشیو

جدیدترین مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا