طراحی سایت اصفهان | سئو | مدیریت شبکه های اجتماعی | تولید محتوا | طراحی لوگو | طراحی گرافیک

اینستاگرام مارکتینگ

همه چیز درباره اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است. محبوبیت. این شبکه اجتماعی در میان اپلیکیشن‌های موبایل باعث شد تا فضای آن بستری برای زمینه‌های تجاری همچون فروش محصول و معرفی برند، به وجود آید. اکثر متخصصین بازاریابی ورود شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام را برای کسب و کار و رقابت محصولات ضروری می‌دانند.
در ابتدا به معرفی مختصری از اینستاگرام می‌پردازیم.

اینستاگرام:

اینستاگِرام یا اینستاگِرَم (به انگلیسی: Instagram) رسانه اجتماعی با محتوای عکس و ویدئو است. این رسانه توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر تولیدشده است و هم‌اکنون شرکت متا (بانام قبلی فیس‌بوک) مالکیت آن را بر عهده دارد. اینستاگرام این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، …. درج کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای تصاویرشان استفاده کند. در دههٔ اخیر یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای موبایلی بوده است.

اینستاگرام مارکتینگ (Instagram Marketing):

یکی از روش‌های مؤثر بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به اینستاگرام مارکتینگ می‌گویند. صاحبان کسب‌و کار از این فضا برای تبلیغ و گسترش خدمات خود استفاده می‌نمایند.

اینستاگرام مارکتینگ

انواع روش‌های تبلیغ در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ در امر تبلیغ محصولات و خدماتی که مخاطب عام‌تری دارد، موفق‌تر بوده است. این شبکه اجتماعی مانند ویترین کالا و خدمات شمارا تبلیغ و برند شما به کاربران نمایش می‌دهد.
دو شیوه رایج در اینستاگرام مارکتینگ عبارتند از:
روش تبلیغ از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ (شخصیت‌های معروف یا بلاگرها)
روش تولید محتوا و تعامل: (پست، استوری، ریلز و کامنت) و تعامل با همکاران و کاربران (لایک، اشتراک‌گذاری و کامنت)
در بازاریابی اینستاگرام می‌توان از هر دو روش برای جذب مخاطب استفاده کرد.

کاربردی‌ترین امکانات اینستاگرام برای بازاریابی

استوری‌ها

استوری‌‌ها (Instagram Stories): از تاریخ ژانویه ۲۰۱۹ به اینستاگرام اضافه گردید. استوری‌ها روشی جالب برای به اشتراک‌گذاری محتوای خاص و موقت به مدت 24 ساعت برای فالوورها هست.

لایو

لایو یا بخش زنده (Instagram Live): یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اینستاگرام برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبین است. لایو اینستاگرام در ابتدای بخش استوری فالوورها به نمایش در می‌آید. تمام لایوها در IGTV قابل ذخیره‌سازی است تا دیگر فالوورها و مخاطبین فرصت بهره‌مندی از اطلاعات آن را نیز داشته باشند.

آی جی تی‌وی (IGTV)

در ورژن‌های جدید اینستاگرام، قابلیت IGTV برای به اشتراک‌گذاری ویدئوهای بلند به این برنامه اضافه گردید.

هشتگ‌ها

هشتگ‌ها (Instagram Hashtags): # نماد هشتگ در اینستاگرام است.در پایان پست‌ها یا استوری‌ها قرار می‌گیرد. استفاده صحیح از هشتگ‌ها در استراتژی بازاریابی اختصاص تأثیر بسیاری در جذب کاربران دارد.

هشتگ چیست

فواید استفاده از اینستاگرام مارکتینگ برای تبلیغات

در سال‌های اخیر برندهای زیادی از فضای اینستاگرام برای معرفی خود استفاده کردند. دلیل آن آگاهی از فواید اینستاگرام مارکتینگ در تبلیغات بوده است. ازجمله این فواید می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

۱. معرفی برند:

در اینستاگرام برند یا فروشگاه خود را به دیگران به نمایش دهید. حتی اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما زیاد نباشد بازهم ثبت برندتان در اینستاگرام، معرفی خوبی برای کسب‌وکارتان محسوب می‌شود.

۲. افزایش رتبه SEO در گوگل:

اینستاگرام یکی از گزینه‌ها برای ایجاد ترافیک بالا در سایت‌ها است. شما با ایجاد کاربری تجاری، تولید محتوا، هشت‌های کاربردی، تعامل با کاربران و … به این امر می‌رسید. و همه این موارد به رشد سایت شما در گوگل کمک می‌کند.

۳. ارتباط مستقیم با مخاطبان و پشتیبانی بهتر:

با ایجاد حساب در اینستاگرام می‌توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و در مورد محصولات خود شفاف‌سازی کنید.

۴. تسلط بیشتر بر برند:

ایجاد حساب اختصاصی برای خدمات خود به افزایش اعتبار آن کمک می‌کنید.

۵. کاهش هزینه‌ها:

این شیوه از تبلیغات نسبت به سایر روش‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

۶. توجه به جزئیات و اطلاع‌رسانی همگانی:

در مورد تخفیف‌ها، محصولات جدید، روند پیشرفت، اتفاقات مهم، برندگان قرعه‌کشی و مواردی از این‌دست اطلاع‌رسانی کنید.

در پایان

البته آنچه در بازاریابی از طریق اینستاگرام اهمیت دارد، داشتن برنامه و استراتژی‌های منسجم است. این‌گونه تصور نکنید که با جذب فالوور و معرفی محصول به درآمد قابل قبولی خواهید رسید. این مسیر همان‌طور که گفتیم، قواعد و اصول خود را دارد. می‌توانید در این زمینه از متخصصان بازاریابی یا یک ادمین اینستاگرام حرفه‌ای که تجربه بیشتری دارند، کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ با داشتن چندین سال سابقه تبلیغات در حوزه اینستاگرام مارکتینگ دارد قادر است در این زمینه شمارا یاری کند.

منبع

1- سایت ویکی پدیا
2-سایت یکتا نت
3-سایت مکتب خونه

جدیدترین مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا